Vanlige spørsmål og svar om medlemskap og abonnement

Medlemskap

   

Hvordan blir jeg medlem?

Meld deg raskest og enklest inn på nettsidene våre.

  • Er du 26 år eller eldre, se Bli medlem. Dette innmeldingsskjemaet betinger at du har epost-adresse (har du ikke dette ringer du oss på 22 00 87 00)
  • Er du under 26 år, se www.unghusflid.no/blimedlem
 

Hvor lenge varer medlemskapet?

Medlemskapet hos oss følger kalenderåret, og gjelder fra 1. januar til 31. desember. Pris på medlemskap er det samme gjennom hele året.

De som melder seg inn mot slutten av året, blir i velkomstbrevet informert om at man selv kan velge om man vil bli medlem i inneværende år eller vente til året etter. 
Hva koster et medlemskap?

Du finner alle prisene her: Hva koster det

     

Hva er medlemsfordelene?

Alle medlemsfordelene her: Medlemsfordeler

 

Hva er et husstandsmedlemskap?

Du kan tegne et husstandsmedlemskap dersom en i samme husstand som deg allerede har et aktivt (betalt) hovedmedlemskap i Norges Husflidslag og dersom du er 26 år eller eldre. Du betaler en lavere pris, du får ingen blader men har ellers de samme medlemsfordeler som et hovedmedlem.

     

Hvordan melder jeg adresseendring?

Du endrer selv din adresse ved å logge deg på Min side, eller ta kontakt med medlemsservice på medlem@husflid.no eller tlf. 22 00 87 00.

Husk også å gi oss melding dersom du ønsker å bytte lokallag. Det er ingen automatikk i dette.

 

Kan jeg være medlem når jeg bor i utlandet?

Det går fint, men vær klar over at vi legger på kr.100,- pr år for å få dekket de ekstra portokostnadene når vi sender ut bladene. 

     

Jeg ønsker å gi bort et medlemskap i gave. Hvordan gjør jeg det?

Ta kontakt med medlemsservice på medlem@husflid.no eller tlf. 22 00 87 00.

 

Hvordan kan jeg bytte lokallag?

Dersom du allerede er medlem i Norges Husflidslag, men ønsker å bytte lokallag, ta kontakt med medlemsservice på medlem@husflid.no eller tlf. 22 00 87 00.

     

Jeg har vært medlem tidligere, og ønsker nå å bli medlem igjen. Hvordan fornyer jeg medlemskapet?

Ta kontakt med medlemsservice på medlem@husflid.no eller tlf. 22 00 87 00.

 

Jeg blir ikke medlem i rett medlemskategori, selv om jeg er innenfor aldersgrensen. Hvorfor?

Medlemskategorien bestemmes ut i fra din alder ved utgangen av det gjeldende medlemsåret. Hvis du for eksempel blir 26 år i løpet av året vil du bli hovedmedlem, selv om du er 25 år når du melder deg inn.

     

Hvordan melder jeg meg ut?

Ønsker du å melde deg ut, ta kontakt med medlemsservice på medlem@husflid.no eller tlf. 22 00 87 00.

 

Kan et medlemskap overføres til en annen person?

Medlemskapet er personlig og kan ikke overføres til annen person. Det finnes ingen unntak fra denne regelen.

     

Jeg er utmeldt, men får fortsatt informasjon, giro og/eller blad. Hvorfor?

Du kan ha sagt ifra til lokallaget at du ikke vil være medlem lenger, men for å være sikker på at dette blir riktig registrert må utmelding skje til Norges Husflidslag sentralt. Ta kontakt med medlemsservice på medlem@husflid.no eller tlf. 22 00 87 00.

   
     

Medlemsbevis

 

Verve et medlem

Jeg har mistet mitt gyldige medlemskort. Hvordan får jeg et nytt?

Ta kontakt med medlemsservice på medlem@husflid.no eller tlf. 22 00 87 00.

 

Jeg ønsker å verve et nytt medlem. Hvordan går jeg frem?

Du finner informasjon og et eget verveskjema når du trykker på denne lenken: http://www.husflid.no/medlemssider/bli_medlem/vervepremier

Vervepremiene er laget av våre husflidhåndverkere, og du er med i trekningen om 40 premier når du verver et hovedmedlem. Det gis ikke premier for verving til andre medlemskap. Du kan ikke verve deg selv.

     

Jeg glemte å be om oblat/kvittering i nettbanken. Hvordan kan jeg få et nytt?

I de fleste nettbanker kan du hente frem en betaling du har gjort tidligere, og etterbestille kvitteringsoblat. Dersom banken din ikke har denne tjenesten kontakter du oss på medlemsservice (medlem@husflid.no eller 22 00 87 00)

   
     

Abonnement på Norsk Husflid

 

Betaling

Jeg ønsker å tegne et abonnement  på Norsk Husflid. Hvordan gjør jeg det?

Ta kontakt med medlemsservice på medlem@husflid.no eller tlf. 22 00 87 00.

 

Hva gjør jeg dersom medlemskapet er betalt flere ganger?

Ta kontakt med medlemsservice så vil vi refundere beløpet. Husk å oppgi kontonummer.

     

Jeg ønsker å gi bort et abonnement  i gave. Hvordan gjør jeg det?

Ta kontakt med medlemsservice på medlem@husflid.no eller tlf. 22 00 87 00.

 

Hvordan kan jeg betale for et medlemskap eller abonnement?

Du må først melde deg inn eller tegne et abonnement, deretter sender vi deg en giro med alt du trenger av betalingsinformasjon.

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishPersonvern

Dette nettstedet bruker informasjonskapsler. Les mer om informasjonskapsler her. Ikke vis denne meldingen igjen.